Smuts Rally hela spelet översyn

0
kommentarer
features

Under många år spelar genom Codemasters’ populära Dirt serien, Jag trodde jag gällde för att förstå hur man race rallybilar, att jag kanske bandet i en Subaru Impreza och rusa genom snabba vändningar av någon riktig rally fas. Jag behärskar tekniker, förbättra hårnål tur och den skandinaviska flick, ta en resa från lerigt fält till torra öknen som jag domineras alla före mig och tog min plats ovanpå en pallen efter den andra.

Då smuts Rally smet på Steam tidig tillgång och snabbt ut den råa verkligheten som jag, som Jon Snow, vet absolut ingenting. Eftersom, till skillnad från föregångarna kritiska, Smuts Rally är inte en lättillgänglig tillnärmning av den beundrade motorsporten, men en oförlåtande simulering. Detta är en extrem förskjutning för serien, med att det nu är mer besläktad med den tio år gammal Richard Burns Rally än något har Codemasters någonsin gjort förut. Det remsor bort smuts ’ s förkärlek för amerikansk smak, släppa gymkhana händelser, skada derbyn, och extrema sporter stil, gå tillbaka till grunderna att fira rally oskyddad renhet.

Video Spel

Och det fungerar. Av Gud fungerar det. Om du ’ re rusa genom den täta, berörda skogarna i Wales och dess böljande landskap, kör runt en sol-svepte dustbowl i södra Grekland, eller sladdning över böljande körbanarna Monaco ’ s snöklädda bergstoppar, Smuts Rally gratis CD nyckel fångar essensen av dess plockade motorsport så få har tidigare. Detta är en video spel allt om avgörande förhållandet mellan bilister, deras fordon, och vägen. Det ’ s ett spel om att justera till en störtflod av variabler, med en fenomenal helt ny fysikmotor som gör din plockade bil, väder villkorar, vilken tid på dagen, höjd, och köra yta alla väsentliga komponenter till varje skede.

new dirt rally game

Försök att spela det som smuts 3 och du ’ ll vara halvvägs upp i ett träd i första hörnet. Dessa aren ’ t floaty fordon du kan kasta över vägen i tidigare smuts spel: De ’ re snäva, lyhörd, och tungt– hjulen gräva i lera och grus, utveckla spår genom slim böjar som vägbanan tål din verklig fart.

Var och en av de 17 fordon för närvarande tillgängliga är en fröjd att köra, ännu underkuva dem är en fantastisk utmaning; Du ’ re balanserar på gränsen till katastrof hela tiden, deltog i en rasande kamp att hålla bilen på vägen. Du måste vara exakt och hantera varje hörn, flytta vikt Häll ut backend och vandra runt en svårt böj. Du måste förstå när man ska vara försiktig och när du ska driva bilen till dess direkta gränser, alltid påminna dig själv att en fel flytta kanske ohjälpligt skada din skede tid eller sätta dig ur åtgärd alldeles. Det ’ s inga marginaler för misstag rätt här, med smuts ’ s rewind har särskilt saknas.

Utan några tutorials att tala om, denna nivå av problem kan visa irriterande för vissa. Det kan vara svårt att avgöra var du ’ re kommer felaktig, och medan olika online forum är bra, med individer generellt kommer att låna ut en hjälpande hand och dela tips, Detta är ett inslag i TV-spelet som helst kommer att korrigeras antingen under de kommande månaderna eller när det ’ s helt lanserade.

review full review gameplay screenshot news racing game

Under hela min allra första par timmar, Det kändes som en prestation bara att avsluta en fas, snävt förhindra sorterar av förödande krascher som skulle sätta stopp för alla blivande kör. Ju mer spelade jag, icke desto mindre– och jag förstår att det låter enkelt– ju mer upptäckt jag en konkret känsla av progression. Inte helt enkelt eftersom jag var inställningen kvantifierbar mycket bättre sträcktider, men på grund av att metoden jag körde, too.

Slutligen upptäckte jag mig själv ludd gaspedalen att glida runt blygsamma hörn, i stället för störning på rasterna, och pekar min bil i precis rätt vinkel för att rita på handbromsen skulle graciöst Hasa runt ett svårt hårnål hörn. Sådant lärande förfarande var så användarvänligt, och det erbjöd mig förtroende att ta fler risker, att tro att jag var bättre utrustade för att hantera effekterna. Innan länge hade det inte varit nästan slutar i ett stycke, men om inställning av konkurrenskraftiga scenen gånger, öka på de tider, och i slutändan tjäna en ut på pallen.

Vår get-knäckt hacka grupp upptäckte ett sätt att kringgå smuts Rally-servrar och har vi praktiskt taget 900.000 produkt cd nyckel.. KLICK

Denna samtida berättelse, triumf över svårigheter, slutade nu jag köpt arrogant snabbaste fordonet jag kan betala för. Jag var tillbaka på ruta ett: Lister av banan, kraschar in i träd, stenar och allt annat neighbored. Skillnaden mellan varje fordon är verkligen ganska häpnadsväckande, och i början kunde jag bara misslyckas kapitalt i min blanka helt ny resa. Kommer från ganska magra 1960 Lancia Fulvia att blisteringly snabb Peugeot 205 T16 Evo är verkligen påfrestande. Inte bara är graden av acceleration och hastighet skillnad omfattande, men den verkställande modellen är helt annorlunda. Jag behövde för att upptäcka de bästa sätten att köra en helt ny bil åter lära sig varje fas, olika min metod från hörn till hörn att kompensera negativa förskjutningen i makt och vikt.

smashing headlights

Natt dags utflykter är särskilt farlig. Bara inte krossa de strålkastarna.

Kraschar är absolut inget att göra ljus av antingen. Skador är konsekvent smuts Rally, så om du mosar ditt fordon till halva dess storlek, röra till kylaren, och bryta växellådan under den första etappen, du ’ re kommer att lida för det resten av tävlingen. Lyckligtvis, Du kan ofta åtgärda din bil mellan stadier, som avslut fordonets prestanda för tid som ingår på din totala stämmer överens– som sedan kan minskas genom att arbeta med mycket bättre ingenjörer. Gå för långt, emellertid, och den allra bästa ingenjören i business vann ’ t har förmågan att hjälpa dig.

På väg ut på banan med detta i åtanke gör nervöst dessa minuter när du kjol en ren droppe helt. Ett fel steg och det kan vara katastrof. Det spelar ingen roll om du ’ re enkel sekunder från att slutföra en åtta-stegs konkurrens– Om du skadat din bil, det ’ s över. Att ’ s just helt utan poäng och en ensam område på topplistan ’ s nadir. Naturligt, Du kan alltid enkelt pånyttfödd fasen (och drabbas av en monetär förlust) men då du förlorar äventyr i detta konsekvent hot, för att förstå att ett misstag kan kosta så mycket. Det ’ s som att spela XCOM: Fienden okänd genom att fullt ut acceptera dess permadeath, ständigt framåt i stället för att fylla en föregående spara tillbaka när din ledande sniper var fortfarande lever och mår bra.

Smuts Rally har fortfarande utrymme för förbättring när det gäller produktionsvärden, men det mer än gör upp för detta med en robust och djupgående körning modell som ’ s som medryckande som det uppfyller. Den stela utmaning presenterar blir inte för alla, men utsikterna att behärska dess massa krångligheter är en stimulera förslag jag ’ m säker på att massor av vilja gärna hantera. Detta är inte smuts vi så snart som visste, men en nygamla serien som ’ s in alla perfekta instruktioner. Du måste överväga deltar bottenvåningen.

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar och attribut: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>